Uganda 2-10 nog wat foto's - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van petra peppel - WaarBenJij.nu Uganda 2-10 nog wat foto's - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van petra peppel - WaarBenJij.nu

Uganda 2-10 nog wat foto's

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

01 Mei 2009 | Oeganda, Kampala

Uganda 2-10 nog wat foto’s

Ben eindelijk aangekomen in Mombasa, gisterenmorgen vertrokken vanuit Kampala, heel toepasselijk in de stromende regen, zo voelde ik me ook.
In een redelijke comfortabele bus, ik had eerste klas geboekt voor 28 euro!!!! Dat wil zeggen dat ik een hele brede verstelbare leren zetel had voor mezelf alleen. Aan boord is een tv screen, maar die werkte niet, ook een radio, maar…. Inderdaad werkte ook niet, ik hoef dus ook niets te zeggen over de airco, helaas…
Om 12.00 uur vertrokken en vanmorgen om 08.00 uur aangekomen in Mombasa. Bij de grensovergang Uganda moesten men heel lang wachten op mij. Ik als enige mzungu moest alles natuurlijk mijn visa regelen, dollars betalen, en alles in viervoud invullen, onvoorstelbaar. Alles was bijna klaar toen de beambte vroeg waar Holland lag; Holland is in the USA?, No het ligt in Europa, toen moest alles nog een keer, niet te geloven. De hele bus stond te wachten op mij, dan is het wel een voordeel om blank te zijn als enige, want ze mistte mij natuurlijk. Goed ik mijn excuses gemaakt aan de hele bus: Sorry people but I’m a mzungu and that very difficult for the people at the border, sorry, sorry waarna ik met applaus werd ontvangen en kon plaats nemen. Daarna stopte e ergens bij een restaurant rond 11.00 uur ’s avonds en toen stapte er 7 mensen in (achteraf vluchtelingen?!), maar de politie hield ons aan en we moesten twee uur wachten voordat alles geregeld (lees betaald) was. Maar ik ben er en heb zelfs redelijk geslapen in de bus. Hier in Mudzini ga ik mijn kamer delen met een engelse mevrouw die met een hele groep mannen hier komt om te werken. Die zie ik vanavond wel.

Ik hou nog even mijn Uganda telefoonnummer.
Hierbij nog wat foto’s van mijn weekendje Lake mburo die ik vorige keer niet kon plaatsen.
Tot horens.

Petra

  • 01 Mei 2009 - 10:16

    Perry:

    Zolang jij nog maar weet waar Holland ligt is er geen probleem!
    Tot gauw!

  • 01 Mei 2009 - 10:32

    Kriek:

    Wat treurig dat afscheid nemen. Ja heerlijk terug naar mam en naar Nico, maar zoveel dierbaars opgebouwd en beleefd. En voor ons eid van de prachtige verhalen. Zo leuk, zo levendig geschreven. Je bent een kei. Goede reis terug.
    Kus van Kriek

  • 01 Mei 2009 - 12:24

    Miranda:

    Wat ben je toch een stoer wijf!!! Gave foto's!!! Prachtige uitzichten!!!!
    Succes met het maken van een programma!

    Liefs

  • 02 Mei 2009 - 09:30

    Buuf Corien:

    We tellen de dagen af, gaan vanmiddag met jou Nico BBQ-en in onze loungehoek.....en we zullen het ongetwijfeld weer over jou hebben. Tot snel en geniet nog van het wachten hè? Zul je in Nederland niet meer zo héél véél last van hebben..... Dikke kus Corien

  • 02 Mei 2009 - 17:32

    Anke En Henriëtte:

    Hoi Petra,
    Mooie foto's!!
    Groetjes en liefs, Anke en Henriëtte

  • 03 Mei 2009 - 08:05

    Inge Bel:

    Heey Petra,
    Geweldige foto's!!! Ik kan bijna niet wachten om je weer live te zien!!
    Tot gauw!
    Gr Inge

  • 03 Mei 2009 - 10:55

    Helma:

    Hoi Petra,

    Toch een heftige reis achter de rug. Nog bedankt voor je telefoonje op mijn verjaardag.

    Tot gauw liefs Helma

  • 03 Mei 2009 - 14:10

    Miep:

    Met een lach en een traan je verslagen bijgelezen. Lieve Petra,
    ik wens je nog mooie dagen in Afrika en kijk uit naar de laatste belevenissen en je thuiskomst. Dikke knuffel en liefs, Miep

  • 03 Mei 2009 - 22:14

    Willemien:

    Sprakeloos en ontroerd door al jou prachtige verhalen.
    Dus alleen nog: een hele goede terugreis en tot heel gauw weer ziens.

    Liefs, Willemien.

  • 05 Mei 2009 - 20:07

    Marja Van Genugten:

    Hoi Petra,
    Wat een prachtige foto's. Super gaaf!
    Het af tellen kan nu echt beginnen.
    Marja.

  • 06 Mei 2009 - 10:44

    Els:

    Hoi Petra,

    Wat een stoer gezicht, jij op die quod. En stoer ben je, stoer genoeg om veel van jouw gevoelens en gedachten met ons te delen. Bedankt en tot gauw

    groeten Els

  • 06 Mei 2009 - 10:49

    Tijn En Inge:

    Weer genoten van je prachtige verhaal en schitterende foto's!!
    Geniet nog even van jou Afrika!
    liefs Inge en Tijn

  • 07 Mei 2009 - 07:05

    Lonneke:

    Ha Petra,

    Wat een geweldig mooie verhaal en ontzettend gave foto's. Weet echt niet hoe sommige beesten heetten, haha, wereldvreemd ik??
    Geniet nog van de laatste dingen.

    Groetjes Lonneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

petra

nu op "zakenreis". Omdat we een grote sponsor binnengehaald hebben gaan Willemien en Petra terug naar Uganda om daar alle details te bespreken en kijken hoe de stand van zaken is.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 147034

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2018 - 29 Oktober 2018

reis 2018

14 Oktober 2017 - 28 Oktober 2017

reis 2017

30 Januari 2016 - 27 Februari 2016

Uganda 2016

14 Februari 2015 - 27 Februari 2015

Oeganda 2015

20 Februari 2014 - 14 Maart 2014

Oeganda februari 2014

05 Februari 2013 - 15 Februari 2013

op "zakenreis"

11 Februari 2012 - 04 Maart 2012

Willemien, Gerrie en Petra naar Oeganda

25 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

weer uganda

20 Juli 2008 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: