bijna is het zover - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van petra peppel - WaarBenJij.nu bijna is het zover - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van petra peppel - WaarBenJij.nu

bijna is het zover

Door: Willemien, Gerrie, Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

04 Februari 2012 | Nederland, Veldhoven

Bijna is het zover:
We vertrekken voor drie weken op zaterdag 11 februari vanuit Brussel naar Entebbe in Oeganda en de eerste twee weken zullen we besteden aan het bezoeken van ons project Bluesky.
Natuurlijk zijn we heel benieuwd hoe het daar zal zijn, met de bouw van het woonhuis en de school.
We gaan allerlei zaken bespreken met de directie, bestuur en ouders: hoe is het gegaan met de bouw, hoe zit het met kostenverantwoording en de te verwachten bouwkosten. Ook willen we verder praten over ons voorstel om een soort leerling- werkplaats te starten waar leerlingen een vak leren om straks voor inkomen te zorgen. We denken hierbij o.a. aan het uitbreiden van het maken van stenen voor de bouw, het maken van sandalen en het maken van tasjes en kleding. Hiervoor moeten diverse machines aangeschaft worden.
Ook willen we bespreken hoe we leerlingen kunnen opleiden om op kleine schaal vee te houden en groenten te verbouwen.
Denk hierbij aan de verkoop van vlees, melk en eieren en het zelf verbouwen van diverse groenten soorten. Ook het leren verbouwen van groenvoer voor het vee zal een item zijn.
Door het opzetten van bovenstaande kunnen we diverse doelen behalen:
• Inkomens genererende activiteiten
• Zelfredzaamheid
• Integratie van mensen met een verstandelijke beperking
We zullen contact opnemen met een Nederlander die al jaren daar woont en opleidingen verzorgt voor het opzetten van een boerenbedrijf.
Om zoveel mogelijk te ervaren over het leven in Oeganda zullen we ook verschillende weeshuizen, scholen en een ziekenhuis bezoeken.
Natuurlijk zullen we er ook een vakantie aan vast plakken om zo een compleet beeld te krijgen van Oeganda.
De contacten met de mensen in daar zijn weer gelegd en de eerste twee nachten definitief geboekt.
Het is nu echt aftellen, koffers pakken, we kunnen heeeel veel meenemen want nu blijkt dat we 2x 23 kilo per persoon mee kunnen nemen i.,p.v. 20 kilo per persoon. Dus we hoeven niet te proppen… hoop ik dan!
Vrijdag beginnen we met het slikken van onze malaria pillen en sommige van mijn reisgenoten (om niet te zeggen al mijn reisgenoten) slapen bijna niet meer van de spanning.

Aanvulling Willemien: Ja, de spanning stijgt inderdaad nu het zo dicht bij komt. Het is wel heel leuk om te merken dat er zoveel mensen betrokken zijn met onze reis en ons drieën en onze stichting een warm hart toedragen. Bedankt voor alle support en blijf ons volgen want we gaan een heel avontuur tegemoet naar mijn mening!!

Aanvulling Gerrie:
Natuurlijk is mijn koffer al lang ingepakt. Dat is ook wel zo gemakkelijk want zomer kleding is niet iets wat we nu nodig hebben met al die vorst. Ik heb nog maar wandelschoenen gekocht want we gaan daar veel wandelen. Ik heb er erg veel zin in ook al vind ik het toch nog wel spannend .Het zal een heel bijzondere ervaring worden en ik kijk er ook echt naar uit. Als je wilt weten hoe het ons vergaat zou ik zeggen: volg ons. Heel veel groetjes.


  • 04 Februari 2012 - 21:21

    Nicolette:

    Ik volg jullie, zeker weten. Truste!! Haha

  • 04 Februari 2012 - 21:35

    Corien:

    Hoi Petra, Willemien en Gerry,

    Natuurlijk ga ik jullie volgen en ik ben reuze benieuwd hoe jullie reis zich gaat ontvouwen. Ik wens jullie heel veel plezier toe en geniet van alle indrukken. Jullie zijn bij Petra in ieder geval in goede handen en als Afrika zich wat rustig houdt dan komt het helemaal goed met jullie avontuur.
    Ik wens jullie een hele goed reis en kijk uit naar de eerste berichten vanuit Afrika......
    Lieve groeten, Corien

  • 04 Februari 2012 - 21:38

    Kristel:

    Hee Mama, Petra en Gerrie!
    Ik wens jullie allemaal alvast heel erg veel plezier en succes tijdens jullie reis!
    Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, maar dat komt helemaal goed met jullie, dat weet ik zeker.
    Liefs Kristel

  • 05 Februari 2012 - 01:51

    Christ En Ria Vos:

    Hallo Petra ,Willemien en Gerrie
    Wij wensen jullie heelveel succes en veel plezier tijdens deze reis en wij hopen dat de door jullie beoogde doelen kunnen worden gerealiseerd.
    Hele goede reis en kom gezond weer terug.
    Groeten en een stevige knuffel

  • 05 Februari 2012 - 10:34

    Annelieke:

    heel veel succes en natuurlijk ook veel plezier in Oeganda.

  • 05 Februari 2012 - 14:46

    Heidi:

    Aan de vooravond van een geweldige ervaring, dat is een ding wat zeker is. Succes en geniet er vooral van!
    Goede reis,
    Heidi

  • 05 Februari 2012 - 15:05

    Nies Vroegh:

    Het aftellen is begonnen.
    Ik wil jullie een hele goeie reis toewensen,
    en veel succes met al de gesprekken daar.
    Maar natuurlijk een fijne tijd samen.
    En ik volg jullie natuurlijk
    Heel veel groetjes Nies

  • 08 Februari 2012 - 11:08

    Marie Antoinette:

    He girls
    Ga jullie zeker volgen en keep up the good work. Maar probeer ook te genieten.
    Veel succes maar zeker ook veel plezier.
    Groetjes.

  • 08 Februari 2012 - 20:51

    Inge Swarts:

    Nog 2 nachtjes slapen......
    Vind het zo leuk voor jullie.... en spannend :-)

  • 09 Februari 2012 - 17:34

    Gertrud:

    Hoi Willemien, Petra en Gerry,
    Wens jullie vast een hele goede reis. Ben toch maar voorzichtig en ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

    groetjes
    Gertrud

  • 10 Februari 2012 - 17:34

    Ingrid Hartman:

    heey ja het is bijna zover.....moet steeds aan jullie denken!
    Rust lekker uit{ voor zover dat kan} en een hele goede reis daar naartoe!!
    xxIngrid

  • 10 Februari 2012 - 21:42

    Lennie:

    Hallo,

    Een goede reis morgen! Ik ga jullie volgen en ben heel benieuwd. Heel veel succes en geniet!

    Liefs Lennie

  • 10 Februari 2012 - 22:08

    Nicole:

    morgen is het zover, spannend.
    een veilige reis toegewenst en ik volg jullie wel via deze site,
    tot over 3 weken weer!

    xx

  • 12 Februari 2012 - 05:11

    Sandra Franken:

    Hey Willemien, hopelijk lukt het nu wel om te reageren!
    ALs het goed is ben je nu net aangekomen. Heel veel plezier daar! Ik ben echt heel benieuwd naar jullie verhalen en ga jullie zeker volgen hier vanuit Australie.
    Liefs Sandra

  • 12 Februari 2012 - 10:20

    M&m:

    Reisgenoten: heel veel succes en plezier! Wij gaan er vanuit dat het een zeer geslaagde reis wordt met heel veel goeds erin! Genieten samen! Wij volgen jullie wel vanuit het koude, witte Nuenen (maar de dooi komt eraan). GROETJES!!!

  • 13 Februari 2012 - 09:50

    Jan V/d M:

    Heel veel plezier, en pas goed op je zelf.
    Groetjes Jan

  • 13 Februari 2012 - 09:58

    Marja:

    Hallo,
    Natuurlijk ga ik jullie ook volgen. Goede reis verder en pas goed op je zelf.
    Heel veel groeten

  • 13 Februari 2012 - 14:55

    Sophie En Martin:

    Neem aan dat jullie intussen op de plaats van bestemming zijn. Reis goed verlopen?? Veel succes en plezier met alles wat jullie gaan doen.

  • 16 Februari 2012 - 16:34

    Martin En Sophie:

    Die kapsalon, lijkt me zeer de moeite waard voor knippen en spoelen. Dan kan je nog eens met een verhaal thuiskomen....
    Lees met veel plezier jullie reisverslag. Blijf gezond en geniet van alle ervaringen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

petra

nu op "zakenreis". Omdat we een grote sponsor binnengehaald hebben gaan Willemien en Petra terug naar Uganda om daar alle details te bespreken en kijken hoe de stand van zaken is.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 146990

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2018 - 29 Oktober 2018

reis 2018

14 Oktober 2017 - 28 Oktober 2017

reis 2017

30 Januari 2016 - 27 Februari 2016

Uganda 2016

14 Februari 2015 - 27 Februari 2015

Oeganda 2015

20 Februari 2014 - 14 Maart 2014

Oeganda februari 2014

05 Februari 2013 - 15 Februari 2013

op "zakenreis"

11 Februari 2012 - 04 Maart 2012

Willemien, Gerrie en Petra naar Oeganda

25 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

weer uganda

20 Juli 2008 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: