reis 2014 -1- - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van petra peppel - WaarBenJij.nu reis 2014 -1- - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van petra peppel - WaarBenJij.nu

reis 2014 -1-

Door: wij

Blijf op de hoogte en volg petra

22 Februari 2014 | Nederland, Veldhoven

We zijn er !!

De vlucht is prima gegaan, ’s morgens heel vroeg op Entebbe aangekomen, waar Nico onderhand eens zijn sigaretje kon roken. Geen probleem, je gaat dan gewoon buiten staan. Maar dat scheen achteraf helemaal niet te mogen! Hans en Petra hadden inmiddels een nieuwe sim kaart gehaald zodat we ook hier telefonisch bereikbar zijn. Toen we naar de auto liepen waar onze chauffeur van het Gorilla african guesthouse stond te wachten werd hij echter aangesproken door een echte politieagent, die al meteen begon te dreigen dat hij Nico voor zou laten komen bij het gerecht, hij zou een aantekening plaatsen in het paspoort van Nico, zodat hij nooit meer Oeganda binnen kon komen. Petra en chauffeur moesten praten als brugman om het met een sissertje af te laten lopen. Deze man wilde, zoals gewoonlijk, geld zien van de blanke toerist en probeerde dat op deze manier!! Welcome to Uganda.
In het Gorilla guesthouse werden we heel gastvrij ontvangen en we hadden daar ruime kamers, warm water, stroom en een drankje, dus wat wil je nog meer. Snel naar bed. ’s Middags naar de botanische tuin gewandeld in Entebbe en rustig de dag doorgebracht. Vanmiddag (zaterdag) aangekomen in Kampala bij het guesthosue van Sander.

Willemien:
Ja, heerlijk om weer terug in het Oegandese land te zijn. Allerlei oja’s komen weer naar boven en net als Petra mij dat de eerste keer vertelde merk ook ik elk jaar allerlei veranderingen en vooruitgang. Genieten natuurlijk van het mooie weer wat weinig moeite kost om ons daarop aan te passen. Ik moest nog wel even op zoek naar stevige sandalen want die zijn helaas in Veldhoven blijven staan. En 10 dagen mijn voeten opsluiten in dichte wandelschoenen was ook niet zo’n aantrekkelijke gedachte. Vandaag hebben mijn voeten weer frisse lucht door even gestopt te zijn bij een Bata-winkel

Hans:
Voor mij natuurlijk helemaal nieuw. Dus weinig herkenning. Wat mij wel heel erg opvalt is het leefniveau. Helemaal niet zo armoedig als ik verwacht had. Eind december 2012 in Gambia was de standaard echt lager. Ik had dat helemaal niet verwacht. Dacht dat het hier armer zou zijn. Wel hoor ik van Willemien en Petra dat ook zij elk jaar de standaard zien verbeteren. Zou alle hulp dan toch zijn vruchten afwerpen??
Voorlopig geniet ik van deze ervaring en kijk ik erg uit om ons project te gaan bekijken. Nog maar 2 nachtjes…

Nico:
Eerst voor VSO 5: wat kei leuk dat jullie ons gaan volgen! We blijven nu nog even in Kampala, dan gaan we naar “onze school”.

P.S. we zijn telefonisch bereikbaar onder nummer +256787812378

• 22 Februari 2014 - 13:33

Inge Swarts:

Fijn, weer veilig geland!
    Sigaretje smaakt toch net iets minder op deze manier, he Nico! Haha
    Zit al meteen te genieten van de mooie foto's, ga er meteen een paar op facebook zetten :)

• 22 Februari 2014 - 14:57

Jolanda V:

Hey lieve mensen,

Heel veel plezier in jullie geliefde Oeganda, god petra de tijd gaat zo snel had je nog persoonlijk een fijne tijd willen wensen maar opeens was je al weg. Heel veel plezier daar en tot over een week of drie!!!

Groetjes Jolanda

• 22 Februari 2014 - 15:03

Gerrie :

fijn dat jullie weer goed aangekomen zijn en ja zo herkenbaar als ik lees dat er geld moet komen omdat iets niet mag. weer prachtige foto's. ik ben heel erg benieuwd hoe de school en het huis er nu uit zien. geniet ze groetjes Gerrie

• 22 Februari 2014 - 15:13

Toos Louwers:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, nu maar genieten van het warme weer en de mooie omgeving.
    Er is hier natuurlijk nog geen nieuws; jullie zijn nog maar net weg.
    Fijn dat er die reisveslagen weer zijn.
    Tot volgende keer>
    Liefs en groeten van Toos Louwers.

• 22 Februari 2014 - 23:41

Miranda:

Hey.
    Jullie zijn er!!! Fijn!!! Voor ons ook, want verheug me nu al op het volgende verhaal!!!
    Veel plezier bij Sander en dan op naar jullie school. Tot de volgende keer!!!

Liefs

• 23 Februari 2014 - 12:27

Perry:

Dankjewel voor jullie verhaal met de mooie foto's.
    Geniet ze!!!
    Groetjes, Perry.

• 23 Februari 2014 - 15:00

Sandra Franken:

Heel veel plezier weer daar! Geniet met volle teugen. Ik ga nu even de foto's bewonderen.
    Groetjes Sandra

• 23 Februari 2014 - 17:44

Nicole:

Leuk om de verhalen weer zo te lezen en de foto's erbij te zien!
    fijn dat jullie goed zijn aangekomen! geniet er maar van!

X Nicole

• 24 Februari 2014 - 12:04

Will :

wordt het toch tijd eens te stoppen met roken Nico. letterlijk en figuurlijk veel minder gevaarlijk. Goeie reis en doe voorzichtig. Ga het volgende verslag nu ook lezen.

• 24 Februari 2014 - 16:59

Kriek Thomassen:

Fijn om van jullie te horen, het is me gelukkig gelukt jullie boven te toveren. Prachtige foto's. Spannend om alles terug te zien, met de hopelijke vernieuwingen. Heel veel plezier. Liefs van Kriek

• 25 Februari 2014 - 20:51

Inge Bellemakers:

Prachtig om jullie weer te
    Mogen volgen!!!! Geniet!!