-6- - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van petra peppel - WaarBenJij.nu -6- - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van petra peppel - WaarBenJij.nu

-6-

Door: petra

Blijf op de hoogte en volg petra

03 Maart 2014 | Oeganda, Kampala

Hans en Willemien uitgezwaaid in de nacht van zaterdag op zondag. Daarna een gigantische onweersbui met gelukkig veel regen. Op zondagmiddag verhuisd naar een appartementje wat Jita aan ons verhuurd. We hebben ons eigen gedoetje, klein maar super!
Wij hadden er echter op gerekend dat er wel een wasmachine zou zijn, maar helaas.... Maar hier in deze combound hebben ze hulp van een lokale jongen die graag de was wil doen. Er is hier echter nergens een waterslang, dus wij moesten jerrycans water aansjouwen voor hem. Heel onze garderobe zat in de was en heb ik opgehangen. Deze jongen was erg blij met deze taak want hij kreeg daarvoor maar liefst 3 euro voor een paar uur wassen. Het kost eigenlijk maar 1,50 maar het was zo;n karwei dat we vonden dat hij meer verdiende. Er lopen hier twee waakhonden rond die 's avonds naar buiten komen en het reuze gezellig vinden om bij ons te zijn. En wij hebben daar ook geen hekel aan.
Vandaag is ze dan jarig!!!! Van Jita heb ik een ontbijtje gekregen: stokbroodje en croissantjes van BROOD, dat is een (uiteraard) nederlands bedrijf hier wat oer hollands brood en gebak verkoopt. De appeltaart die ik van Jita heb gekregen smaakt uitstekend. Dus vanmorgen een croissantje met een eitje en een kopje thee. Mijn dag kan niet meer stuk. En heerlijk was het om al die sms-jes, mailtjes en telefoontjes te krijgen.
dank jullie wel!!!!
We zouden uit eten gaan: met de nadruk op "zouden", de stroom viel uit, afspraken werden gewijzigd kortom het is niet gelukt. Dus Nico heeft straks wat vlees gebakken en met de rest van het ontbijt van vanmorgen was het toch een feestmaal. Inmiddels hebben we weer stroom en heb ik even de internetstick van Jita mogen lenen zodat ik jullie weer helemaal bij kan praten. Vandaag de stad ingeweest op de boda, even naar Ivory geweest, voor insiders: het 000 sterren hotelleke waar ik een paar maanden gezeten heb: uiteraard niets veranderd. We hebben onze ticket geboekt naar Mombasa, we gaan toch maar met het vliegtuig want een busreis van 20 uur ziet Nico toch niet zo zitten?! Vrijdag vertrekken we.
Morgen gaan Nico en ik naar een school in Kampala waar leerlingen met een lichamelijke beperking zitten en die samenwerkt met Bluesky.
Woensdag gaan we weer terug naar Bluesky met Daphne die SPH studeert en Bluesky heel graag wil bezoeken. Uiteraard willen wij haar dat wel laten zien. Donderdag een dagje afscheid nemen van Sara en Sander. tot horens

• 03 Maart 2014 - 20:21

Willemien:

Peet, nogmaals van harte gefeliciteerd!
    Je bent je verjaardag in ieder geval goed gestart met het lekkers van Jita. En maar goed dat jullie wat gewend zijn zodat Nico 's avonds toch nog wat te eten kon maken :-)
    Grappig om nu weer eens zelf te reageren op de weblog en jullie belevenissen te volgen. Want die gaan gewoon door zo te lezen.
    Ik ben ook heel benieuwd hoe het bij de school is waar jullie morgen heen gaan. Wist niet dat jullie dat van plan waren maar ik lees vanzelf de bevindingen wel. Dus kijk weer uit naar het volgende verslag.

Veel knuffels terug vanuit Veldhoven.

Liefs, Willemien.

• 03 Maart 2014 - 23:25

Inge Swartss:

Hieperdepiep hoeraaa!! Pongezi (als het klopt tenminste, haha)
    Hopelijk toch genoten van je feestmaal, in ieder geval met liefde gemaakt!

Groetjes, Inge

• 04 Maart 2014 - 13:57

Miranda:

En nu nog voor het echt... GEFELICITEERD!!!
    Wat heerlijk zo'n ontbijtje!!! Top!!!
    Ben benieuwd naar die school. Kijk uit naar jullie volgende verhaal.

Liefs

• 04 Maart 2014 - 18:49

Maria V:

Hoi Petra en Nico,

Gefeliciteerd Petra met je verjaardag. Met leuke verrassingen en anders dan gepland. Maar dat zijn dan de leuke dingen op je verjaardag.
    Op de foto's te zien heeft Tjeu goed groenwerk geleverd. Kei mooi om te zien.
    Ben ook benieuwd naar zijn verhalen.
    Geniet nog daar.

Groetjes Maria

• 05 Maart 2014 - 19:32

Frans Christel En Pip:

he Nico en Petra,
    ook nog even een hartelijke felicitatie voor Petra en knuffel (voor allebei) van ons uit Leivere.
    37 toch Peet????
    de verhalen spreken voor zich......... terechte trots.
    doe ze alvast de groeten bij Mudzini en geniet.......

groetjes Frans, Christel en Pip