reisverslag -5- - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van petra peppel - WaarBenJij.nu reisverslag -5- - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van petra peppel - WaarBenJij.nu

reisverslag -5-

Door: Hans en Willemien

Blijf op de hoogte en volg petra

01 Maart 2014 | Oeganda, Kampala

-5-
Vanuit Bluesky eerst even langs ICU, waar we lekker kunnen douchen voordat we verder gaan. Het officiële gedeelte van onze reis is afgelopen en nu gaan we nog even genieten, (hoewel het tot nu toe steeds genieten is geweest).
Aangekomen bij ICU horen we dat de “homowet” is aangenomen en wat een enorme impact dat heeft op de wereld. Hier merken we er gelukkig weinig van, dus houden we ons aan ons plan. Na een douche en herpakken van koffers vertrekken we voor 4 dagen, dat is in elk geval de planning.

Mpanga, een eco-forest is onze eerste overnachting. Heerlijk genieten van de rust en de natuur. Een wandeling door een eco-bos geeft rust. Moeilijk uit te leggen, maar het is echt een belevenis. ’s Avonds nog een nachtexcursie gedaan. Apart en ondanks dat we maar amper dieren zijn tegengekomen toch een ervaring die ik niet had willen missen. Tenslotte een warm biertje bij het kampvuur. Het is al een luxe dat er überhaupt bier was .

Op donderdag weer door. Na een tijd in de auto komen we bij de evenaar. Even op en neer van noord naar zuid en een paar foto’s, daarna nog een kleine 4 uur rijden naar de volgende bestemming: Lake Mboro, een van de nationale parken van Oeganda. Onderweg tijdens zo’n reis kijk je je ogen uit. Gewoon schitterend om te zien wat je allemaal kunt meenemen op een boda, hoe leuk het fruit en de groente wordt opgestapeld en welke soort lijkkisten er te koop zijn. Dan stopt Paul, onze chauffeur om ons te wijzen op de eerste wilde zebra’s. Dat zijn van die momenten… Uiteindelijk komen we aan bij Eagles Nest. De naam zegt genoeg, wat een uitzicht. Op de top van een berg heb je een 360 graden uitzicht. Beneden zie je de impala’s, zebra’s en ook de longhorn koeien. Boven de vogels.
Achter de tent een nieuw model toilet en ook een douche met warm water. Dat wordt dan gekookt en in een soort trechter gegoten. Luxe in zijn puurste vorm. De volgende dag gaan we een fietssafari doen, waarbij we letterlijk tussen de zebra’s en impala’s doorfietsen. Ook apen, maar die laten zich alleen van een afstandje bekijken. Uiteindelijk ook nog een eland en wat wrattenzwijnen.

Dan is het over. We besluiten 1 dag eerder terug te gaan naar ICU. Vandaag daarom een dag om bij te komen en kunnen we rustig een verhaaltje schrijven voor de site. Vanavond vliegen Willemien en ik terug naar Nederland.

Wat een prachtig en rijk land is Oeganda.

Hans en Willemien

• 01 Maart 2014 - 13:21

Perry:

Dankjewel weer voor het verhaal en de prachtige foto's. Voor ons is dat ook genieten!
    Hans en Willemien: goede reis terug naar Nederland!
    Petra en Nico: geniet ze nog en alvast van harte proficiat met de verjaardag van Petra!
    Groetjes, Perry.

• 01 Maart 2014 - 13:57

Johan:

Mooi om de verhalen en de foto's te zien. Ondanks dat er van alles te doen om die handtekening (volgens mij beseffen ze nog niet helemaal wat ze kapot maken) Heel veel steun wordt per direct stopgezet, dus dit zal heel snel merkbaar zijn in heel het land. En maar hopen dat het niet gaat escaleren. Nog een aantal fijne dagen!!!

Liefs Johan

• 01 Maart 2014 - 19:36

Toos En Harrie:

Leuke verhalen en schitterende foto's.
    Ook de groeten uit Friesland.

• 01 Maart 2014 - 23:18

Miranda:

Bedankt voor de mooie verhalen.
    Het was weer (mee)genieten!!!!!

Liefs

• 02 Maart 2014 - 08:36

Doortje:

Fijn dat we zo weer konden mee genieten.
    Dank, en een goede reis terug!

• 03 Maart 2014 - 08:35

Marja:

Hoi Petra,

Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag. Wel bijzonder om daar weer jarig te zijn, fijne dag toegewenst.

Weer super bedankt voor de prachtige verhalen en foto's. Geniet nog van jullie laatste weken.

Gr. Twan en Marja

• 03 Maart 2014 - 11:01

Yolanda:

He Peetje,
    gefeliciteerd met je verjaardag!! maak er een mooi afrikaans feestje van.
    Dikke kussen van ons..

• 03 Maart 2014 - 15:59

Oscar:

Hey Peet,
    Lang zal ze leven!!............gefeliciteerd!

• 03 Maart 2014 - 17:26

Marjon Willemsen:

Mooi dat we ook vanuit Nederland mee konden zien waar jullie allemaal mee bezig zijn.
    Heel bijzonder , groetjes.