verhaaltje - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van petra peppel - WaarBenJij.nu verhaaltje - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van petra peppel - WaarBenJij.nu

verhaaltje

Door: petra

Blijf op de hoogte en volg petra

06 April 2008 | Nederland, Veldhoven

Inmiddels hebben we ook voor Nico tickets, hij vertrekt op 6 december 2008 en komt op 6 maart terug. Alweer een stap!

Ik las een column in IS (tijdschrift internationale samenwerking) en kwam op de betreffende site dit verhaaltje tegen. Het is geschreven door Marcia Luyten, journalist en woont in Uganda met man en haar twee kinderen.
Het is zo typerend dat ik het met jullie wil delen.
---------------------------------------
Wie wil ontwikkeling, 9 februari 2008
Een slapende visser wordt gewekt door een witte man.
'Visser ga de zee op. Dan vang je nog meer vis.' De witte man begrijpt niks van het paradijs.Een verhaaltje over Afrika.
----------------------------------------
Een visser ligt te slapen in de schaduw van een palm, als er een witte man aan komt.
De witte man zegt: “Jambo, hallo visser, waarom ben je niet met je boot op zee?” De visser antwoordt: “ik heb vanmorgen al een vis gevangen.”
Dan zegt de witte man: “Als je nou wat langer uit vissen gaat, vang je misschien nog wat.”
“Waarom?” vraagt de visser. “Ik heb al gegeten. Meer dan 1 vis kan ik niet op.”
“Dan kun je wat verkopen.”
“Waarom zou ik dat doen?”
“Dan kun je over een tijdje een net kopen.”
“Waarom zou ik een net kopen?”
“Dan vang je nog veel meer.”
“Waarom zou ik veel meer moeten vangen?”
“Dan kun je straks iemand voor je laten werken. Dan hoef je niks meer te doen en kun je de hele dag lekker luieren.”
De visser keek de bezoeker onbegrijpend aan. “Dat doe ik toch?”



  • 17 April 2008 - 22:52

    Ton:

    wow! Lees, zomaar in een cafe in Oisterwijk, de laatste SDOer. Word prettig geraakt door een verhaal over twee gedreven mensen die hun gevoel achterna gaan. Krijg een gevoel van bewondering.

    Petra en Nico, veel sterkte, volharding en energie gewenst, en het succes, plezier en voldoening dat daar vast van komt.

    ton.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

petra

nu op "zakenreis". Omdat we een grote sponsor binnengehaald hebben gaan Willemien en Petra terug naar Uganda om daar alle details te bespreken en kijken hoe de stand van zaken is.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 147075

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2018 - 29 Oktober 2018

reis 2018

14 Oktober 2017 - 28 Oktober 2017

reis 2017

30 Januari 2016 - 27 Februari 2016

Uganda 2016

14 Februari 2015 - 27 Februari 2015

Oeganda 2015

20 Februari 2014 - 14 Maart 2014

Oeganda februari 2014

05 Februari 2013 - 15 Februari 2013

op "zakenreis"

11 Februari 2012 - 04 Maart 2012

Willemien, Gerrie en Petra naar Oeganda

25 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

weer uganda

20 Juli 2008 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: