verhaaltje - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van petra peppel - WaarBenJij.nu verhaaltje - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van petra peppel - WaarBenJij.nu

verhaaltje

Door: petra

Blijf op de hoogte en volg petra

06 April 2008 | Nederland, Veldhoven

Inmiddels hebben we ook voor Nico tickets, hij vertrekt op 6 december 2008 en komt op 6 maart terug. Alweer een stap!

Ik las een column in IS (tijdschrift internationale samenwerking) en kwam op de betreffende site dit verhaaltje tegen. Het is geschreven door Marcia Luyten, journalist en woont in Uganda met man en haar twee kinderen.
Het is zo typerend dat ik het met jullie wil delen.
---------------------------------------
Wie wil ontwikkeling, 9 februari 2008
Een slapende visser wordt gewekt door een witte man.
'Visser ga de zee op. Dan vang je nog meer vis.' De witte man begrijpt niks van het paradijs.Een verhaaltje over Afrika.
----------------------------------------
Een visser ligt te slapen in de schaduw van een palm, als er een witte man aan komt.
De witte man zegt: “Jambo, hallo visser, waarom ben je niet met je boot op zee?” De visser antwoordt: “ik heb vanmorgen al een vis gevangen.”
Dan zegt de witte man: “Als je nou wat langer uit vissen gaat, vang je misschien nog wat.”
“Waarom?” vraagt de visser. “Ik heb al gegeten. Meer dan 1 vis kan ik niet op.”
“Dan kun je wat verkopen.”
“Waarom zou ik dat doen?”
“Dan kun je over een tijdje een net kopen.”
“Waarom zou ik een net kopen?”
“Dan vang je nog veel meer.”
“Waarom zou ik veel meer moeten vangen?”
“Dan kun je straks iemand voor je laten werken. Dan hoef je niks meer te doen en kun je de hele dag lekker luieren.”
De visser keek de bezoeker onbegrijpend aan. “Dat doe ik toch?”

• 17 April 2008 - 22:52

Ton:

wow! Lees, zomaar in een cafe in Oisterwijk, de laatste SDOer. Word prettig geraakt door een verhaal over twee gedreven mensen die hun gevoel achterna gaan. Krijg een gevoel van bewondering.

Petra en Nico, veel sterkte, volharding en energie gewenst, en het succes, plezier en voldoening dat daar vast van komt.

ton.