update mei 2008 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van petra peppel - WaarBenJij.nu update mei 2008 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van petra peppel - WaarBenJij.nu

update mei 2008

Door: petra

Blijf op de hoogte en volg petra

10 Mei 2008 | Nederland, Veldhoven

hallo allemaal,
nog even nagenietend van onze kampeervakantie (voorlopig de laatste dit jaar) hebben we zojuist weer wat tickets geboekt.
Onze plannen zijn enigszins gewijzigd. In overleg met de stichting en na veel denkwerk heb ik besloten voor maar twee projecten te kiezen.De eerste vijf maanden blijft hetzelfde (van juli tot december in Uganda)Begin december komt Nico over naar Uganda en we gaan dan een korte safari maken. We hebben dan nog een weekje met zijn tweetjes (lijkt ons ook wel fijn!).Op 30 december vertrekken we naar Kenia om daar de rest van de tijd (nico tot 6 maart en ik tot half mei)in het weeshuis te gaan werken.
Het is zo gekomen: In Kikambala zijn nu hele serieuse plannen om het aangrenzende dorp te voorzien van water en sanitair. De waterleiding ligt er inmiddels en met het sanitair begint men op korte termijn. We hebben het idee dat wij in een langere periode heel wat werk kunnen verzetten. Anders als ons eerste plan: twee maanden hier en twee maanden ergens anders. We hebben het idee dat we nu echt iets af kunnen maken en hebben overlegd met Anthony, de beheerder van "ons" weeshuis. (van twee jaar geleden toen het allemaal begonnen is)
Sindsdien hebben we tenslotte al samengewerkt op financieel gebied en er is een volledig vertrouwen. Dus concreet:
de eerste vijf maanden ga ik naar Uganda, naar een school voor verstandelijk gehandicapten waar ik inmiddels mailcontact mee heb.
Dan van december tot mei naar het weeshuis is Kikambala (vlak bij Mombasa).
Dit alles maakt het allemaal wat rustiger moet ik zeggen en ik heb er echt heel veel zin in. Volgende week ben ik nog vrij om allerlei voorbereidingen te treffen:
* Wat neem ik allemaal mee
* internationaal rijbewijs
* uitschrijven gemeente
* en ongeveer 100 andere zaken!!
Ik hou jullie weer op de hoogte

• 11 Mei 2008 - 08:21

Wendy:

Het komt echt dicht bij! Succes met alles op een rijtje zetten deze week! En geniet nog even van de vakantie in Nederland!!!! Tot snel! (want ik heb je al effe mis gelopen op school)

• 12 Mei 2008 - 11:39

Jan Vlemmix:

Hoi Petra..

Ik denk dat jullie een goed besluit hebben genomen..op deze manier zal het effect m.i. groter zijn en zal het voor jullie ook beter te behappen zijn..succes met alle voorbereidingen.
    Groet
    Jan - Neel

• 19 Mei 2008 - 12:46

Marleen Engels:

Hoi Petra,
    Ik ben al mijn achterstallige mail aan het lezen en kwam zo bij jouw bericht uit. Zo te lezen hebben jullie het allemaal prima geregeld. Ik denk dat het wel goed is dat je hebt besloten maar 2 projecten te doen, het gaat per slot van rekening niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit. Ik ben ervan overtuigd dat het jullie wel gaat lukken. Laat het nu maar allemaal op je af komen. Ik vind het geweldig wat jullie gaan doen. Veel succes!
    Groetjes Marleen