we staan in de krant - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van petra peppel - WaarBenJij.nu we staan in de krant - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van petra peppel - WaarBenJij.nu

we staan in de krant

Door: petra

Blijf op de hoogte en volg petra

12 Januari 2008 | Nederland, Veldhoven

Zie onderstaande foto van het krantenartikel. We hebben al veel leuke reacties gehad. Inmidels hebben we informatie ingewonnen over het oprichten van een stichting en alle voorbereidingen zijn aan de gang.
Nu even de toestand in Kenia, via de mail hebben we contact gehad met Anthony, de beheerder van het weeshuis in Mombasa. De toestand is op dit moment rustig, het weeshuis is niet in gevaar geweest. Maar het is een verschrikkelijke tijd geweest, bijna 1000 mensen zijn er vermoord. Heel veel mensen zijn dakloos en hebben alles (en dat is al heel weinig) verloren. Veel mensen zijn gestrand erens in Kenia omdat ze moesten gaan stemmen in het geboortedorp, maar er waren nog mensen onderweg om te stemmen terwijl de president al benoemd werd. Dat kan natuurlijk niet maar zo is het wel gebeurd. Toen braken de rellen uit. Dus veel mensen zijn ergens in het land en kunnen niet terug. Kunnen dus ook niet werken, hebben geen inkomen en dus geen eten. Er zijn hele dorpen platgebrand. Volgens de laatste berichten zullen er nu besprekingen plaats vinden voor eventuele nieuwe verkiezingen. We wachten af ik zal jullie op de hoogte houden.
Maar voor ieders geruststelling, wij zijn pas in december in Kenia en we hopen dat e.e.a. dan is opgelost.

• 14 Januari 2008 - 17:16

Johan En Willemien:

Ja, we hebben het artikel gelezen, uitgeknipt en opgehangen in de salon!
    Hopelijk komt er zo nog wat meer in het potje.
    Heel leuk artikel trouwens.

Groetjes.

• 17 Januari 2008 - 20:10

Rudy:

Het ziet er goed uit dat artikel en ik hoop dat het gaat lukken met de oprichting van de stichting.

In Kenia moet je nu even niet zijn vreselijk voor de mensen daar maar een kleine geruststelling dat jullie nog hier zijn.

• 26 Januari 2008 - 13:51

Sieb En Nelie:

hoi petra
    het duurt nog eventjes voordat je gaat, maar we willen je alvast heel veel succes wensen met de voorbereidingen! gaat wel goed komen zo te lezen!

groetjes

• 09 Februari 2008 - 06:36

Nelie:

hoi petra
    ik las je berichtje op onze site. wij zitten tot begin juni in kenia. ik weet niet wanneer jij denkt in kenia te komen? maar mail me anders even voor de details, dan kunnen we kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. zou wel super zijn!
    groeten van nelie

nelienugt@hotmail.com

• 04 Januari 2009 - 10:54

José Compiet:

Ocharm Petra, ik ben jou zomaar vergeten een heel goed 2009 toe te wensen. Bij deze. De allerbeste wensen voor jou Nico en je dierbaren waar ook ter wereld!
    Ik heb een klein excuus.
    Nogal beig geweest met mijn eigen kids die allemaal in Afrika waren bij Janneke.Joris reis momenteel van Mozambique naar Zuid-Afrika.Janneke is nu ergens in Uganda op sollicitaitiegesprek. Leuk om je avonturen te lezen. Wow! wat een ervaringen.
    Petra het ga je goed! Liefs José. Theo Franx gezien bij een korenwedstrijd
    doei