ons virus - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van petra peppel - WaarBenJij.nu ons virus - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van petra peppel - WaarBenJij.nu

ons virus

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

05 Februari 2010 | Nederland, Veldhoven

Halllo allemaal,
even een opdate: Afgelopen tijd was het vooral wennen om weer terug te zijn in ons kikkerlandje.Het weer maar vooral de onbelangrijke zaken die hier als nieuwsitem worden gezien zijn erg wennen.De uitslag van popstars is natuurlijk wereldnieuws. Op dit moment ook druk met Na Maono. Wij hebben als stichting besloten om twee projecten maandelijks te blijven ondersteunen: Mudzini en Bluesky. We zullen hen dan ook regelmatig gaan bezoeken om op de hoogte te blijven van de vorderingen.
In oktober 2009 zijn we naar Kenia geweest met de St. Ursula school uit Horn. Onze tijd bij Mudzini was weer geweldig. En wat nog leuker is: St Ursula heeft besloten om Mudzini financieel te gaan ondersteunen . Dit is natuurlijk helemaal geweldig. Het eerste bedrag werd reeds overgemaakt en Mudzini heeft dit geinvesteerd in extra zonnenpanelen om zo de pomp en waterzuivering van de grote tilapia vijver te regelen. Het gaat daar echt heel goed. Nico en ik hebben inmiddels onze tickets geboekt voor een bezoek aan Uganda. Uiteraard gaan we de projecten bezoeken waar ik gewerkt heb en ik kijk er heel erg naar uit om de mensen weer te zien: de leerlingen van Bluesky, Suzan met haar weeshuis in Jinja, en de Ugandese waar ik mee gewerkt heb. We gaan toch ook even naar Cotfone, om te kijken hoe de situatie daar is. Kan niet wachten, misschien kan ik nog ergens een auto huren, haha
Verder zijn we druk met de stichting want de school Op Dreef in Veldhoven wil voor onze stichting geld inzamelen en hebben een goede doelen markt in mei. We gaan sparen voor een nieuw gebouw, (school en woonhuis) voor Bluesky. Godwin de directeur in Uganda heeft reeds met behulp van donateurs grond aangekocht en wij gaan een "steentje" bijdragen. Alles in puur toeval, bestaat zoiets? want wij kunnen dan in juli meehelpen met de bouw en dit dan terugkoppelen naar de Op Dreef.
Dus allemaal weer plannen, we zijn werkelijk besmet met het afrika virus. Letterlijk, haha want ik heb daar ook TBC opgelopen.... inmiddels is dit allemaal opgelost met medicijnen. Verder ben ik nu even nog herstellende van een acute hernia waarvoor ik pas geopereerd ben. Misschien toch een te zware last geweest alles bij elkaar?!
tot gauw weer

• 05 Februari 2010 - 11:50

Anke En Henriëtte:

Heej Petra,
    Een hele tijd geleden !!!!We zijn vorige week nog op school geweest.
    Wat een geweldige vooruitzichten, die hernia en TBC is natuurlijk minder!Maar we hopen dat je vlug opknapt.
    Het is inderdaad ëen virus bij jullie, maar wel een leuke virus.
    Heel veel groetjes en succes, we horen van jullie.
    Anke, Henriëtte en de rest.

• 05 Februari 2010 - 12:08

Suzan:

Jullie zijn altijd welkom als jullie weer in oeganda zijn. hopelijk dan ook hier aan het bouwen!!

groetjes Suzan

• 06 Februari 2010 - 21:51

José Guffens:

Heerlijk om te lezen zoals jullie in de ban van dit alles blijven. Jullie hart is echt in Afrika. Succes weer met alles.
    Groetjes en dat je herstel goed mag verlopen zodat we je weer vlug op school zien.

• 18 Februari 2010 - 11:50

Miranda:

Hey,

Goed bezig!!! Wat een goed nieuws allemaal!
    Eerst opknappen en dan door met het Afrika virus!!! geweldig!

Liefs