Uganda 2016-5 - Reisverslag uit Nansana, Oeganda van petra peppel - WaarBenJij.nu Uganda 2016-5 - Reisverslag uit Nansana, Oeganda van petra peppel - WaarBenJij.nu

Uganda 2016-5

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg petra

11 Februari 2016 | Oeganda, Nansana

Gerrie:
Vanuit Kampala naar het regenwoud
Ik kon me er geen voorstelling van maken.
Het is overal bloedheet en waarom is er daar dan een regenwoud?
Maar het is er echt
Het is er vochtig en klam
Je hoort alleen maar vogels en allerlei insecten
En er is rust
Temminste voor even
We hadden net een heel vol bord spaghetti gegeten toen er 2 motorrijders uit Duitsland aan kwamen en we hoorde dat er nog 20 andere zouden komen, dus het was gedaan met de rust.
Een heerlijke wandeling gemaakt door het regenwoud naar de waterval
Nu is het zo dat als er een boom valt deze blijft liggen dus we hebben heel wat moeten klauteren over allerlei boomstammen heen
We moesten bij de dunnen boom met de blauwe streep rechts af jaja een dunnen boom maar die zijn er hier zo veel maar we hebben deze gevonden en liepen dus het goede pad in
Uiteindelijk kwamen we op het veld met aloevara planten super gaaf om te zien hoe dit op de rotsen groeit
Petra en Willemien gingen naar beneden om naar de waterval te kijken
Het was een hele klimpartij om naar beneden te gaan en dus ook weer een klauterpartij om naar boven te komen
Ik heb boven heerlijk in de zon gewoon zitten te genieten
Weer terug naar ons huisje
Intussen waren de andere motor rijders ook gearriveerd en was het een drukte van jawelse
Overal stonden tenten zelf op het pad. Er was zelfs een bed op een tafel gemaakt en er stonden overal tentjes in het restaurant dus wij konden ook niet meer in het restaurant eten
Petra ging een tafeltje regelen om bij ons huisje te zetten maar kreeg commentaar van een motor rijder en Petra gaf meteen in het Nederlands antwoord
We kregen dus ons eten bij ons huisje heerlijk eten alleen veel te veel
S avonds genoten van alle geluiden

dinsdag
Wat uitgeslapen en toen kregen we het ontbijt al
In de ochtend zijn Petra en Willemien met een gids nog een grote wandeltocht gaan maken van zeker 1 ½ uur.
De verdere dag lekker lui geweest gelezen wat geslapen enz,
In de middag gingen de motor rijders weer op weg naar de volgende plaats. Ze reisde met 20 personen op de motor en 1 grote camper die volledig uitgerust was met keuken enz. een tocht van 4000 km, door een aantal landen in 4 weken tijd.
De rust was weder gekeerd maar voor even
Er kwamen een paar volwassen mensen met een riks kinderen die ook veel kabaal maakte
Gelukkig gingen ze ook weer weg en daarna kwamen de aapjes bij onze boom wat vruchten eten,erg leuk
In de avond de geluiden opgenomen van alle dieren leuk dat je ze al begint te herkennen
Het is wel apart dat je precies weet wanneer het hier 19.30 uur is want dan is het ineens donker

Woensdag
In de ochtend hebben Willemien en ik nog wat foto”s gemaakt van vlinders
De rugzak weer ingepakt om terug naar Kampala te gaan
De weg is druk en stoffig maar in deze auto hadden we er geen last van
De chauffeur vind het erg leuk om onderweg van alles te vertellen
Omdat het zo druk is neemt hij een andere weg
Deze weg was net klaar en was speciaal voor de paus gemaakt want die is afgelopen jaar in Uganda geweest en daar zijn ze nog steeds erg trots op
Er waren zelfs stoepen gemaakt en dat zie je hier nergens maar het zag er goed uit.
We komen dus een andere kant van Kampala binnen en opeens staan er heel veel mensen aan de kant
De chauffeur vertelt ons dat de dokter die aan de verkiezing mee doet, nu langs komt om zijn gezicht te laten zien en er voor te zorgen dat volgende week donderdag iedereen op hem stemt
Er komen enorm veel boda rijders aan die ook nog aan het toeteren zijn, de chauffeur zet de auto aan de kant en doet de ramen verder dicht, de hele menigte gaat terug en komt weer langs de auto en blijft maar roepen dat we op de dokter moeten stemmen. De menigte komt voor de 3de keer langs de auto en het zweept elkaar op met het roepen en toeteren
De chauffeur steekt 2 vinders op dat is het teken van het stemmen op de dokter.
Je kunt je niet voorstellen hoeveel mensen er aan de optocht mee doen
Ze lijken wel in een soort van trans mee te rijden en het is best beangstigend
Na zeker een ½ uur alleen maar een mensen menigte voorbij te hebben zien komen,is daar dan de auto van de dokter ,hij zal best in de auto zitten alleen zie je hem niet, daarna duurt het nog zeker een ½ uur voordat iedereen eens voorbij is en onze auto in beweging komt.
Het is erg imponerend geweest maar ik was ook blij dat er niets vervelends gebeurd is want dat kan dan ook zo maar ineens uit het niets komen. Als er boda rijders voorbij kwamen en iets tegen ons zeiden staken ook wij maar 2 vingers op om er zeker van te zijn dat er niets zou gebeuren .het is echt akelig als je er midden in zit en weet dat je echt geen kant op kunt.
Terug in ICU weer heerlijk gegeten alleen weer veel te veel

Donderdag
Op tijd uit bed en wat gegeten
Er zitten hier nu 20 jonge Duitsers van het Rode Kruis die hier een soort cursus hebben dus het is hier erg druk,vanmorgen was er dus geen warm water.
Petra en Willemien zijn nu met een boda naar de stad, ik ga niet mee want ik vind die brommers echt niet leuk (en dat is nog zwak uitgedrukt) en om dan in een stad zomaar wat boodschappen te halen daar had ik toch geen zin in dus ben maar aan dit verslag begonnen
Vanmiddag komt Jitta om met ons leuke dingen te gaan doen
We gaan shoppen en dat hebben we hier tot nu toe nog niet gedaan.
We gaan naar een museum en wat leuke winkeltje en daarna wat eten.

• 11 Februari 2016 - 11:24

Perry:

Mooie foto's van de diploma-uitreiking!
    En jullie verhaal weer, dankjewel!
    Dat jullie op een gegeven moment ook steeds maar 2 vingers opsteken, kan ik me voorstellen. Je weet maar nooit of je anders als "anti" wordt bejegend!!!
    Groetjes en nog veel plezier!
    Perry.

• 11 Februari 2016 - 19:23

Inge:

Wat een leuke verhalen jullie weer. En wat een geweldige foto's!
    Geniet nog van de laatste momenten!

Groetjes, Inge

• 13 Februari 2016 - 13:08

Miranda:

Prachtige foto's!!!!! Bedankt!

Gr. Miranda

• 17 Februari 2016 - 19:26

Marie:

Wat een leuke verhalen weer van jullie!! En samen met de foto's krijg je een
    goed beeld wat jullie zoal op een dag doen.
    Geniet nog Peet!!

Groetjes Marie