het komt nu echt dichtbij - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van petra peppel - WaarBenJij.nu het komt nu echt dichtbij - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van petra peppel - WaarBenJij.nu

het komt nu echt dichtbij

Door: petra

Blijf op de hoogte en volg petra

17 Februari 2008 | Nederland, Veldhoven

het komt nu echt allemaal heel dicht bij, over 5 maanden zit ik in Oeganda!!
We hebben heel veel gedaan de afgelopen tijd: de reacties na ons krantenartikel waren erg leuk en enthousiast. Met Albert van de Ven van Vinance hebben we onze financien allemaal voortreffelijk kunnen regelen. Ook heb ik inmiddels allerlei abbonnementen opgezegd. En heel belangrijk... we hebben een stichting, morgen gaan de stukken naar de notaris. Met Oscar, Will, Johan en Willemien in het bestuur kan het niet meer stuk. Onze stichting gaat heten:
NA MAONO, dat is swahili voor MET GEVOEL. Heel toepasselijk.
Onze doelstellingen zijn:
·het bieden van hulp aan kansarme
kinderen in Oost Afrika
·financiële ondersteuning aan lokale
projecten
·incidenteel, ter plaatse hulp en
expertise bieden
·volstrekt onpartijdig zijn en hulp
bieden aan elk kind dat hulp nodig
heeft, ongeacht afkomst, religie of
nationaliteit
·Het verrichten van alle andere
handelingen, die met het vorenstaande
in de ruimste zin verband houden of
daartoe bevorderlijk zijn.
Verdere bijzonderheden en nieuwtjes zal ik laten weten.
Verder heb ik gisteren allerlei inentingen gehad, jeetje ik dacht eigenlijk dat ik al immuum was na de laatste keer Afrika, maar nee. Rabies, hersenvliesonsteking,hepatitus B, buiktyfus kom maar op. Omdat ik én heel lang weg ben én met kinderen ga werken kom ik natuurlijk met allerlei nare ziektes in aanraking en dat moeten we niet hebben. Dus spuit maar raak! Ik moet nog twee keer terug voor de herhalingsspuiten, toe maar.
Maar goed:
Vanmorgen zijn Nico en Ik naar Hockeyclub Eindhoven geweest want Nicolette van Lotus massage,
Monique van Puur massage
en Johan en Willemien van Balance massages
gaven behandelingen aan hockey spelers en de vrijwillige bijdrages kwamen ten goede aan een goed doel. En ja hoor dat goede doel waren wij.Alles bij elkaar heeft dit een behoorlijk bedrag opgeleverd waar wij heel, heel erg blij mee zijn. Onze dank gaat dan ook uit naar deze mensen en de leden van HC Eindhoven waar we een warm welkom kregen.
Dus kortom; volop actie, tot de volgende keer.
P.S. er zit een fototje bij van ons logo.

• 19 Februari 2008 - 22:44

Johan:

Alle lof gaat uit naar Monique,Nicolette en Willemien. Het was mooi om te zien met hoeveel passie en plezier ze aan het masseren waren.Volgens mij is dit wel voor herhaling vatbaar.
    En een ding weet ik zeker dat het jullie van harte is gegund.
    lieve groeten Johan

• 21 Februari 2008 - 18:02

Janny En Rudy:

Het was al serieus maar nu helemaal, geweldig nog steeds.
    We blijven het volgen.