nieuws!! - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van petra peppel - WaarBenJij.nu nieuws!! - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van petra peppel - WaarBenJij.nu

nieuws!!

Door: petra

Blijf op de hoogte en volg petra

03 November 2007 | Nederland, Veldhoven

Nou het wordt nu echt definitief:
ik heb bericht gekregen dat ik van juli tot december 2008 in Uganda verwacht wordt.
Ik ga werken op een school in Kampala (hoofdstad) met gehandicapte kinderen. Er wordt van mij o.a. creativiteit en initiatief verwacht. Er zullen allerlei lessen gegeven moeten worden, Engels, handvaardigheid,een soort van arbeidstraining en sociale vaardigheden.
Ik weet nog niet wat ik me daarbij moet voorstellen hoor!
De werktijden zullen zijn van ma t/m vrijdag van 08.00-16.00 uur.
Ik verblijf daar in een guest-house met 9 andere vrijwilligers die allerlei taken doen voor UPA (dat is de organisatie in Uganda). Deze vrijwilligers zijn van verschillende nationaliteiten. Het kan dus best zijn dat ik de enige Nederlander ben, dat weet ik nog allemaal niet.
Je moet je niets voorstellen bij dit guesthouse, het is allemaal heel primitief, maar ik heb in ieder geval een bed (da's zeker), het is op ongeveer een kwartiertje van mijn werkplek, kan ik eindelijk eens te voet of met de fiets(?)naar school.
Mijn ticket is geboekt!!
Op zaterdag 19 juli vertrek ik vanuit Dusseldorf naar vliegveld Entebbe (Kampala). Reuze spannend allemaal.
Maar de eerste vijf maanden ben ik onder de pannen.
Als ik verdere bijzonderheden krijg horen jullie dat asap.

• 04 November 2007 - 12:52

Willemien:

Hoi Peet.
    Volgens mij ga je daar werk doen wat helemaal bij je past. Ook al weet je nog niet precies hoe het daar werkelijk zal zijn gaan er waarschijnlijk al heel wat ideen bij jou door je gedachten heen.
    Ik zou zeggen: brainstorm ze op papier dan heb je er tegen die tijd vast wel bruikbare tips tussen zitten.
    Tot het volgende bericht.
    Lieve groeten Willemien.

• 05 November 2007 - 09:57

Yolanda:

Hehe, ik ben ook eindelijk op jouw site beland. Wat ziet het er stoer uit en wat een mooie foto van jou!

Wat een goed nieuws zeg. Werken op een school in Uganda. Dat moet vast helemaal gaan lukken. Creativiteit en initiatief, pas maar op in Uganda want Petra zit er vol mee.
    Zeven jaar gelden vertrokken wij ook op 19 juli dus dat is vast een goed teken voor een heel mooi jaar.

Liefs,
    Yolanda

• 07 November 2007 - 13:28

An En Jan:

Heel veel succes en geluk met je job
    We houden het in gaten

• 10 November 2007 - 12:08

Wendy:

geweldig..precies wat je wilde! Dat wordt genieten iniedergeval van de voorpret.
    tot donderdag!

• 17 November 2007 - 18:52

Ruben....:

Petra! (en Nico ook natuurlijk!)

Wat een super-plannen allemaal!!!!!!
    Te gek hoor!!! We leven tenslotte op de aaarde, en niet alleen in Nederland!! Erg fijn!

Succes verder.....!!

(en nog bedankt voor de reacties op mijn site natuurlijk!)

Groeten, Ruben....

• 26 November 2007 - 20:44

Cristel Hurkens:

Hoi Petra,

Eindelijk is het me ook gelukt om hier te komen. Wat spannend allemaal. Ik heb op school al een en ander van Nico gehoord. Ik vind het echt super wat je gaat doen, al kun je dat nu natuurlijk nog niet helemaal overzien.
    Ik wens je veel succes met alle voorbereidingen. Ga je nog spullen inzamelen voor je gaat?
    Hartelijke groet, Cristel Hurkens