Uganda 24 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van petra peppel - WaarBenJij.nu Uganda 24 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van petra peppel - WaarBenJij.nu

Uganda 24

Door: petra

Blijf op de hoogte en volg petra

08 December 2008 | Oeganda, Kampala

Uganda 24
Heerlijk effe snelle internet: sociale contacten bijgewerkt per mail, helemaal fijn.
Collage gemaakt met foto’s voor Bluesky, verwendagje gehad, heel veel telefoontjes gehad, fijn. Echt genoten van alles om me heen. Dit is mijn laatste weekend alleen hier. Ik besef dat ik een periode afsluit nu.
Op mezelf aangewezen de afgelopen maanden, alles zelf moeten ontdekken, veel emotionele indrukken, ontzettend veel gezien en geleerd.
Naar Kampala geweest: weer veel indrukken opgedaan tijdens de rit in de matatu: er waren twee scholen op straat in Kampala die in optocht een campagne hielden voor Hiv/aids preventie, de politie regelt dan het verkeer op de kruispunten totdat de scholen voor bij komen met muziekinstrumenten
Maar als de optocht voorbij is gaat de politie gewoon weg! Een puinhoop achterlatend natuurlijk. Onvoorstelbaar. In Kampala wat jurkjes gekocht, lange broek is te warm en korte broek is niet gewenst hier in Uganda. Fijn gewinkeld, bezoekje schoonheidssalon met mijn voetjes in voetbadje terwijl mijn handen worden gemasseerd en mijn nagels gelakt, daarna mijn voeten met een nogal hardhandige massage van mijn kuiten. Schoonheidsbehandeling stelde niets voor maar de rest was heerlijk. Kapster wil perse mijn haar knippen, nou voorlopig nog niet. Geen internet op zaterdag. Dan maar mijn speech voorbereid in het engels met een paar woorden luganda ook voor Bluesky voor zondag bij mijn afscheid. En speechen is echt een must hier, hij is fijn.
Maandagmorgen hier in het hotel Kim en Kees ontmoet uit Eindhoven. Ze zijn op huwelijksreis maar hebben er een paar weken vrijwilligerswerk aangeplakt. Ze vroegen waar ik woonde: in Meerveldhoven, ooo waar dan ? Vlakbij het Una veld? Ja ongeveer tussen het Una terrein en Marvilde terrein. Heel knap. Zit ik hier in Uganda uit te leggen waar ik woon aan twee niet Veldhovenaren die dan ook nog weten waar ik woon. (voor de buitenlanders: Una en Marvilde zijn twee voetbalverenigingen!!) Blijkt dat Kees iedere zondag gaat fietsen met kapper van de Linden van de Dorpsstraat. Hoezo kleine wereld?
We hebben nu iedere morgen samen ontbijt. Zij werken in een weeshuis in de buurt waar ik in de eerste week op bezoek ben geweest, volgende week ga ik daar met Nico ook naar toe. Vrijdag met Kim en Kees mee naar de nederlandse boerderij, echt een nederlands dagje en dat op 5 december, een neem een klompje mee voor Theo.Was heel erg leuk, was nog een nederlander met en bedrijfje voor tweedehands computers. School van Theo bezocht en het was de eerste dag voor Dan als stagiaire op de boerderij. Hij gaat drie halve dagen daar werken. Het jong straalde helemaal, echt fijn, ik heb echt het gevoel dat ik hem red van een leven op straat, hij heeft nu een doel en is super gemotiveerd. Kees en Kim hebben ook Bluesky bezocht en waren helemaal enthousiast en vonden de lln helemaal geweldig. Leuk om te zien.
Kees vertelde tijdens ‘n ontbijtje dat hij een website voor onze stichting wil maken als ik dat wil. Nou dat zou mooi zijn dus ik heb gelijk ons bestuur geïnformeerd. Ik heb een cd met allerlei foto’s en kan veel vertellen natuurlijk en het contact is makkelijk met de bestuursleden omdat ze dichtbij wonen.
Kayinga is helemaal enthousiast terug gekomen van zijn congres in Nairobi, hij is zelfs uit genodigd om drie dagen in Kampala als spreker te verschijnen voor een congres over human rights. Ons doel bereikt: propaganda voor Cotfone.
Krijg reactie op mijn weblog dat de Veldhovense revue startklaar staat, inderdaad de ver-van-mijn bed show. Wel leuk om te horen, ik heb gelijk een mailtje gestuurd om iedereen toi toi- geluk te wensen.
Bluesky ontwikkelingen: Werkbladen gemaakt, zodat er voldoende lesmateriaal is voor de eerste term startend in februari. Gesprek met Godwin: ik ben behoorlijk teleurgesteld m.b.t. het lesprogramma tijdens mijn afwezigheid. Alle materialen voor de arbeidstraining waren op, er zijn geen boodschappen meer gedaan want er was geen geld, ook geen kooklessen meer gegeven. De lln hebben constant binnen gezeten en les gekregen van twee Europese vrijwilligers die geen onderwijservaring hebben maar het overigens echt heel goed hebben gedaan. Godwin is niet of nauwelijks in de klas geweest. Hij zei dat hij constant bereikbaar was geweest, maar het heel druk had gehad met het regelen voor zondag.
Zondag is het open dag met hapjes, dansoptredens en verkoop van gemaakte materialen. Maar een paar leerlingen mogen niet mee dansen, omdat Godwin vind dat ze niet goed genoeg zijn. Deze lln zaten heel zielig in de klas en zeiden dat ze niet konden dansen volgens teacher Godwin. Ach arm. Weer naar Godwin, dus heeeeeele heftige discussie. Alles moet perfect zijn vindt hij voor de open dag want dan komen ouders en sponsors.
Maar volgens mij willen de ouders hun kinderen zien als ze plezier hebben en genieten, het is helemaal niet belangrijk of ze wel of niet kunnen dansen. De sterkte van Bluesky is integratie en dat is ook wat de donateurs en ouders kiezen. Laat ze dan met een muziekinstrumentje in ieder geval meedoen. Ik was nogal fel daarover, want Godwin verwacht van deze leerlingen dat ze 80% kunnen doen wat “normale” mensen kunnen, dat is niet. Ze presteren nu 100% van hun kunnen, dat is alles wat ze hebben en dat geven ze ook.
Ook hebben we deze week kerstkaarten gemaakt om te verkopen zondag.
Uiteraard zijn dit geen perfecte kaarten (hoewel ik vind dat ze dat wel zijn, want voor de lln is het prefect) maar Godwin vind het helemaal niets en wil ze niet laten zien omdat hij zich schaamt?! Ik vraag me steeds meer af hoe het mogelijk is dat hij directeur is van dit instituut als hij dit standpunt heeft.
Ik ben er zondag bij dus ik zal zien hoe ouders reageren, misschien ligt het inderdaad aan mij of mijn instelling of uiteraard mijn beroep, ik weet het niet. Gelukkig kreeg ik steun van Claire en de Israëlische vrijwilligster tijdens de discussie. We gaan met ze muziekinstrumentjes maken van lege plasticflessen die worden geschilderd en gevuld met rijst, bonen of steentjes zodat ze als schudjes gebruikt kunnen worden. Godwin gaf uiteindelijk daarvoor toestemming, en gaf aan blij te zijn dat ik mijn mening had gegeven en zo opkwam voor de leerlingen, ja…….jij ook bedankt!!
Ik weet het effe niet meer. Twijfel. Heb ik een totaal verkeerde inschatting gemaakt m.b.t. Bluesky (lees Godwin)? We hebben ruim drie maanden dag in dag uit samen gewerkt, alles liep als een trein. Ook voordat ik naar Uganda ging hadden we regelmatig contact en hebben alles doorgesproken. Ik ben een maand weggeweest en alles is veranderd, ik kan er niet over uit. Heb ook een bezorgd mailtje gestuurd naar Sascha, (de duitse vrijwilliger), die de website en de boekhouding verzorgd vanuit thuis.
Robert is ook al een tijdje niet geweest, toen ik in Masaka zat was hij ziek en nu is zijn moeder ernstig ziek en moet hij bij haar zijn om haar te verzorgen want gezinszorg of wijkverpleging is er niet hier. Ik vind het echt heel erg vervelend allemaal en dit is een zware dobber moet ik zeggen. Ik wil hier zo snel mogelijk een serieus en duidelijk gesprek over voordat ik op vakantie ga volgende week. Maar ik ga er nog steeds van uit dat alles hier goed komt en mijn twijfel voor niets is.
Ook heel goed nieuws. De sponsorloop van de PWA heeft 1000 euro opgebracht. Dat is echt geweldig. We gaan dit geld gebruiken voor de school van Cotfone, eindelijk deuren en ramen in de klas zodat de koeien niet meer binnen lopen en het niet meer tocht en binnen regent, en de vloer storten. Ook de familie van Claire zorgt voor extra financiële steun. Kayinga zal alvast materialen bestellen zodat we ook daadwerkelijk kunnen beginnen eind december, dat wordt hard werken in die twee weken dat we daar zijn, maar het is het waard, zeker weten. Echt heel fijn.
Vanmorgen over gehuisd naar de twee persoons suite(!)hier in Ivory, wat een ruimte, het is zeker drie keer zo groot als mijn “oude” kamertje en een gewoon toilet, ik moest even wennen om te gaan zitten. De douchekop zit met tape aan elkaar geplakt en hangt boven een kleine wastafeltje (?), gaten in de muur, gordijnen die zo maar hier en daar aan de rails hangen, echt helemaal zoals een Afrikaans 0-sterren hotel hoort te zijn. Wat ben ik blij met deze luxe, ik heb zelfs een tafeltje én twee stoelen én een spiegel én tegels op de vloer én een balkon waar je kunt zitten, mits de stoelen door de deur kunnen, en ….dat is nou jammer. Maar ik kan mijn geluk niet op. Ook het personeel leeft mee, zijn allemaal heel benieuwd naar mijn echtgenoot.
Ja nu zit ik dus met smart op mijn menneke te wachten, die zit nu in het vliegtuig en om 02.00 uur staat mijn taxi hier zodat ik zeker op tijd ben, want Nico zou ter plekke instorten als ik niet op het vliegveld verschijn denk ik.
Als het goed is komt hij om 4.30 uur aan. Ik kan niet wachten.
Voor mij is het nu pas Sinterklaasavond, en ga ik mijn eigen surprise ophalen. Ben benieuwd naar de pepernoten, haha (oef, hier krijg ik natuurlijk vragen over!)

Helaas kon ik bovenstaand verhaal niet op mijn weblog kwijt want er was een storing, dus daarom maar meteen het vervolg:
Nico zat dus in het vliegtuig van Cairo naar Entebbe en na 1,5 uur moesten ze omkeren omdat er problemen waren met de motor?! Heeft hij weer.
Enfin, ik was om 3.15 al op het vliegveld en zag dat Nico pas om 6.30 uur zou verschijnen. Effe wachten dus, maar om 6.30 bleek dat er weer vertraging was en hij pas om 8.30 uur zou landen. En ja hoor om 9.00 uur was ie er dan. Geweldig. Bij aankomst in het hotel alles eerst uitgepakt. Dank jullie wel voor alle lieve kadotjes, kaartjes briefjes en boeken, wat een verrassingen allemaal, echt heeel fijn, het waren hele zware emomomenten en die heb ik wat gehad vandaag.
’s Middags de open dag op Bluesky, dansvoorstelling en een langdradig programma en natuurlijk de verkoop van de spullen die de leerlingen hadden gemaakt. Mijn speech was prima gegaan. Collage afgegeven voor allemaal en iedereen een houten klompje. Goed afgesloten. Morgen gaan we met Godwin en Robert tijdens een afrikaanse lunch nog even het een en ander doorspreken. Vanmorgen eerst een weeshuis bezocht waar Kim en Kees werken en daarna naar Kampala. Ook nog samen naar de kapper geweest. Mijn haar is nu weer kort, voor Nico weer ben ‘k weer Petra zelf.
Heerlijk om weer samen te zijn, voelt weer ouderwets vertrouwd.
Woensdagmorgen gaan we met onze gehuurde auto eerst naar Cotfone voor twee dagen, dan naar Lake Bunyonyi (tegen de grens van Rwanda) vervolgens naar Queen Elisabeth National Park, Fort Portal (tegen de grens van Congo) daarna terug naar Kampala. Dus we zijn 21 december weer terug in ons hotelletje in Nansana. Ik neem mijn computer niet mee, we hebben tenslotte vakantie. Maar ik beloof jullie dat ik alle foto’s en belevenissen zal vertellen in de volgende aflevering.
Nico heeft voor mij een album gemaakt van alle waarbenjij verhalen, reacties en foto’s tot en met Uganda 18. Echt helemaal geweldig. Dus als je mensen kent die ook een waarbenjij weblog hebben: het is echt een aanrader, het ziet er echt heel gaaf uit en is een fantastische herinnering.

Berichtje Nico: jawel helemaal zelf
Hallo hier ben ik ff met mijn eerste verhaaltje het zal niet zo lang worden ik ben hier tenslotte nog maar anderhalve dag .(en mag nu al achter haar computer)
Ik ben om half elf zaterdag door hunne Har opgehaald en vol goede moed togen we naar Düsseldorf.
net over de grens bij Venlo vroeg ik Harrie of hij zijn tomtom op het juiste adres had ingesteld omdat we bij het wegbrengen van ons Peet ook fout zaten (ergens bij een vracht vliegveld)Harrie kennende komt dat wel goed maar toch, hoe dichter bij hoe meer ik twijfelde,
Harrie de rust zelve zette mij natuurlijk op het goede adres af.
Wij naar binnen en ingecheckt(handbagage te zwaar omladen naar mijn koffer die dus al propvol zat maar met hulp van Harrie toch gelukt) ik had tijd zat dus helemaal gerust.
Hunne Har naar huis ik op het vliegveld wat een gedoe toch iedere keer maar ja het zal wel(al best afraans gedacht toch)ik moest om 14.25uur vliegen dus 1uur van te voren ging de boarding open.
Ik loop op mijn gemak om 13.50uur naar de balie roepen ze mij in een keer op. Ik was om de hoek dus kom daar aan moest ik me gaan melden bij sonder gepack er was dus iets met mijn koffer.
Ik moest weer door de douane om naar die balie te gaan(mocht gelukkig mijn handbagage achter laten anders kon ik het niet halen) rennen dus.
Op mijn gemak rende ik naar die balie uiteraard de weg kwijt.
Ik heb iemand HEEL rustig gevraagd waar die balie was.
Daar aangekomen was het al opgelost (rits waar de laptop in zat was open gesprongen omdat we Harrie en ik zo gepropt hadden.
Dat was dus ook weer een opluchting.
Op mijn gemak dus weer terug gesprint naar de douane 14.15uur daar kon ik dus weer in de rij om gefouilleerd te worden, toen maar heel dapper voorgeschoten en wonder boven wonder (het is tenslotte bijna kerst)het mocht.
Helmaal rustig stond ik te wachten er waren tenslotte nog maar 2 stellen voor mij bij de paspoort controle en het was pas 14.20uur.
PFFFFFFF de douane voorbij en als een rustige speer naar het vliegtuig.
Jawel ik had geluk mijn handbagage was er nog.
Oh ja ik mocht nog mee ook !!!
Om 15.00 uur vertrok het vliegtuig en vrolijk vlogen we (er zaten meer mensen in het vliegtuig) richting Cairo.
Het zou een mooie vlucht worden volgens ons Peet dus had ik plaats aan het raam gevraagd en gekregen.
Het weer was slecht maar het was rustig, door de wolken was er niets te zien maar ik dacht dat komt wel.
Een paar besneeuwde alpen toppen gezien en toen werd het donker prachtig z’n donker gat ook geen lichtjes maar goed het kan niet altijd leuk zijn.
In Cairo was het lekker warm. 2 uurtjes wachten en we mochten weer !
Na anderhalf uur kregen we de melding dat we terug gingen naar Cairo er was een storing.
Ik baalde wel maar zat GELOOF me op mijn gemak.
De bus die ons van het vliegtuig naar de gate bracht kon geen plaats vinden en heeft vervolgens eerlijk waar 7x hetzelfde rondje gereden voor we konden uitstappen.
Een uur op het vliegveld rondgehangen toen naar Entebbe.
Om 0900uur aangekomen en eindelijk ons nee mijn peetje in de armen gesloten (hoe vin j’m)
Tot de volgende keer, wij gaan nu genieten van onze vakantie,
Liefs
Nico en Petra.

  • 08 December 2008 - 17:19

    Perry:

    Wat een toestand met dat vliegen, maar gelukkig is Nico goed aangekomen! Nu eerst maar genieten, heb een fijne en goede tijd samen! Liefs van Perry.

  • 08 December 2008 - 17:27

    Sara:

    Heerlijk, dat je nu weer lekker samen bent. Ik vind het geweldig dat je dingen zo goed hebt opgeschreven, is denk ik ook heel leuk voor jezelf voor als je straks terugbent. Dank ook voor je hulp met de testamenten!
    Xsara

  • 08 December 2008 - 17:34

    Wendy:

    ontroerd...geweldig jullie samen zo te zien stralen...heerlijk! geniet samen..
    liefs, wendy

  • 08 December 2008 - 17:36

    Anke En Henriëtte:

    Hallo alletwee,
    Heeeeele fijne vakantie, geniet ervan. Anke zag de foto's en vroeg: is Petra terug. Even uitgelegd dat dat niet is, maar....
    Tot de volgende keer en geniet!!!
    Groetjes Anke en Henriëtte

  • 08 December 2008 - 18:01

    Sascha:

    You have a new dress? :-D Didn't read everything yet but you look very happy, I like that! Now all becomes much better..

    Groetjes...sascha

  • 08 December 2008 - 18:19

    Lonneke:

    Ga saampjes lekker genieten!!!

    Liefs Lonneke

  • 08 December 2008 - 18:30

    Maartje:

    Lekker samen genieten!! groetjes maartje

  • 08 December 2008 - 18:42

    Johan:

    Hoi Petra & Nico

    Wat een verhaal petra, Jammer van Godwin dat het een perfectionist is. En daarom niet het mooie van andere mensen wil en kan zien.Geniet de komende tijd van elkaar,jullie hebben het beide verdiend.

    Lieve groeten Johan

  • 08 December 2008 - 19:12

    Marianne Adams:

    Hoi Petra en Nico,
    Met veel plezier weer dit bericht gelezen ook van jou Nico!
    Geniet van jullie vakantie1
    Groetjes Cees en Marianne

  • 08 December 2008 - 20:10

    Helma En Karel:

    Nou een hele fijne vakantie samen,geniet ervan. Heel veel groeten


  • 08 December 2008 - 21:18

    José Guffens:

    Wat moet die vertraging met het vliegtuig verschrikkelijk zijn geweest als je elkaar al zolang niet meer hebt gezien. Ga samen lekker genieten van de welverdiende vakantie.

  • 08 December 2008 - 22:49

    Will:

    Nou, nou, dat dat nu juist jou moet overkomen. We waren al enigszins op de hoogte bij ton z'n verjaardag. Maar zo zie je maar alles komt goed. En Petra is toch je sinterklaas kadootje aangekomen met enige vertraging. Geniet van jullie vakantie en nog de nodige werkzaamheden die jullie gepland hebben.
    Ik blijf het allemaal volgen. En nico als je vertraging hebt op de terugweg laat het weten dan hoef ik niet zo vroeg uit m'n bed. Veel groeten will

  • 09 December 2008 - 11:53

    Ton:

    Hoi Peet en Nico,
    uiteindelijk dan toch weer samen(valt best mee dat vliegen he Nico).
    Geniet van jullie vakantie.

  • 09 December 2008 - 15:04

    Ellen:

    Wat fijn dat jullie nu lekker samen zijn, geniet ze!

  • 09 December 2008 - 15:40

    Betty:

    Fijne vakantie en geniet ervan.Groetjes Betty

  • 09 December 2008 - 18:41

    Geertje:

    Hoi Peet en Nico, geniet van jullie vakantie veel plezier!!! van René Geertje en Youri

  • 09 December 2008 - 20:40

    Gerrie:

    Hoi P en N,

    Geniet ervan samen. Fijne Kerstdagen en alvast de beste wensen; ik weet niet wanneer je dit leest, maar ik ben zeker op tijd.

    Groeten Gerrie

  • 09 December 2008 - 20:50

    Miranda:

    Heel veel plezier samen en lekker genieten!!!!

    Liefs!!!

  • 09 December 2008 - 21:33

    Magda:

    hoi,
    Wat een verhaal weer!
    Hele fijne vakantie samen, een zonnige kerst en een goed begin van 2009 toegewenst.
    groeten, Magda

  • 10 December 2008 - 09:29

    Joaocarlosda Ameira:

    hei Petra
    alls goed met jou?
    metmij is het wel goed
    ik loop stage bij imek het gaat wel goed. is daar nogwel leuk ?
    Gr.van joao carlos

  • 10 December 2008 - 15:42

    Rudy:

    Nu ik zeker weet dat Nico goed aangekomen is ben ik helemaal gerust. Ik wens jullie een geweldige tijd daar samen.
    groeten uiteraard ook van Janny en Susa

  • 11 December 2008 - 10:03

    Kristel:

    Hey,
    Gelukkig is alles goed gekomen.
    Nico weer bij zijn Peet en Petra weer gelukkig met haar Nico.
    Nu samen even genieten van een (welverdiende) vakantie.
    En dan op naar het volgende goede project !
    Hopelijk kan je het met Godwin nog allemaal goed afsluiten daar Petra!
    Veel geluk en sterkte samen in den verre !!
    Groetjes,
    Kristel en de meiden

  • 11 December 2008 - 12:42

    Belinda:

    Hoi Peet,
    Ja hoor, heb de weg gevonden. Geniet van jullie vakantie samen en ik breng je groeten over aan de rest van de Revue!
    Lieve groeten, Belinda.

  • 14 December 2008 - 09:52

    Vivian:

    Wauw, wat geweldig om jullie twee zo samen te zien, super stralend!! Geweldig! Heel heel veel plezier samen!!

    Groetjes Vivian

  • 15 December 2008 - 13:20

    Wijnand:

    Hoi Petra en Nico,
    Sorry dat ik nog niet eerder reageerde op jullie samen zijn daar!!!!Wat zal het fijn zijn dat je er bent Nico en voor Petra natuurlijk ook helemaal geweldig!!!
    Ik hoop dat jullie samen een fantastische tijd hebben.
    Jezus die reis is niet mee gevallen Nico???,maar vergeten je bent er!
    Nou ik volg jullie verslagen met daarin alle belevenissen .Nogmaals
    heel veel succes en vooral veel plezier.
    groeten Wijnand.

  • 16 December 2008 - 21:41

    Marjan Maas:

    hey nico en petra,

    heel veel plezier op jullie vakantie. kwam via de site van de pwa aan dit adres en zo dus ff lezen hoe het met jullie gaat... leuk om te lezen! heel veel plezier en vooral genieten!!!!

    groetjes
    marjan maas casteren

  • 16 December 2008 - 21:43

    Jan V:

    Ha Petra en Nico...eindelijk weer eens even jullie verhaal bekeken , wat een avontuur. Ik was net te laat om Nico nog ff een schop onder de kont te geven..maar ja ander keertje dan. Ik wens jullie heel veel plezier weer samen, geniet er van..Groetjes
    Jan en Neel

  • 17 December 2008 - 20:12

    Tijn En Inge:

    En nu genieten van jullie welverdiende vakantie!!!!

    Hele fijne dagen en een super goed 2009!!!

    liefs Inge

    en van Tijn:
    Prettige kerstfeesten met kerstmannen en prettige nieuwe jaar met vuurwerk!!

  • 18 December 2008 - 08:35

    Petra, Bianca, Susan:

    Hallo Nico,
    We hebben je eerste verhaal al gelezen. Geniet van je vakantie nu en van de rest van de tijd..
    Groetjes het lunchteam van de PWA ( de woensdagen zijn niet meer hetzelfde ;-)

  • 18 December 2008 - 10:23

    Gonnie V D Schans:

    Hallo Nico en Petra,
    Wat een verhalen. Een fijne tijd samen in het prachtige gebied waar jullie nu zitten en naar toe gaan. Lake Bunyonyi is schitterend en hopelijk zien jullie veel wild in Queen Elisabeth Park. Geniet ervan.

  • 20 December 2008 - 14:13

    Inge Bel:

    Heeey,
    Geweldig om jullie weer zo saampjes te zien stralen!!
    Geniet er samen van! Fijn vakantie en een goed 2009!!
    Liefs Inge

  • 24 December 2008 - 13:44

    Jan Vlemmix:

    Ha Nico & Petra...hopelijk zijn jullie weer een beetje aan elkaar gewend. Hier bijna kerstavond...en je gelooft het niet, het vriest..tis net of de klimaatverandering ff is gestopt. Bij jullie zal het wel mee vallen met de vorst lijkt me zo...en kerstbomen zullen ver te zoeken zijn. Dus ik zou zeggen 'tuig een cactus op en zing een kerstliedje'dan kom je vast in de stemming...Al met we wensen jullie fijne dagen..en een goed en gezond 2009..
    jan & Neel

  • 26 December 2008 - 11:01

    Annie Klessens:

    Hoi Nico en Petra,
    Fijn dat jullie weer samen zijn!Geniet er van.
    Nico Gefeliciteerd met je verjaardag en een heel fijn jaar met veel inspiratie, gezondheid en geluk.

  • 26 December 2008 - 19:18

    Marie:

    Hoi Peet en Nico,

    Wens jullie een hele fijne tijd samen ga lekker genieten van alles
    vakantie-elkaar-en al het moois wat jullie samen gaan meemaken.
    Groetjes
    Marie

  • 28 December 2008 - 12:27

    Henk En Marijke:

    Hé ik zie dat alles goed gekomen is en dat jullie nu samen fijn kunnen genieten.Gefeliciteert Nico met je verjaardag en ook jullie samen met de huwelijksdag.
    Wij wensen jullie heel veel plezier.
    Lieve groetjes van Henk en Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

petra

nu op "zakenreis". Omdat we een grote sponsor binnengehaald hebben gaan Willemien en Petra terug naar Uganda om daar alle details te bespreken en kijken hoe de stand van zaken is.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 147411

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2018 - 29 Oktober 2018

reis 2018

14 Oktober 2017 - 28 Oktober 2017

reis 2017

30 Januari 2016 - 27 Februari 2016

Uganda 2016

14 Februari 2015 - 27 Februari 2015

Oeganda 2015

20 Februari 2014 - 14 Maart 2014

Oeganda februari 2014

05 Februari 2013 - 15 Februari 2013

op "zakenreis"

11 Februari 2012 - 04 Maart 2012

Willemien, Gerrie en Petra naar Oeganda

25 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

weer uganda

20 Juli 2008 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: