Vertrek en planning - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van petra peppel - WaarBenJij.nu Vertrek en planning - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van petra peppel - WaarBenJij.nu

Vertrek en planning

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

24 Juli 2010 | Nederland, Veldhoven

Vertrek en planning

Het is nu zaterdagavond, een dag voor vertrek. Alles is gepakt en de rugzakken staan klaar.
We kregen nog een extra-tje om mee te nemen naar Uganda, Rudy bedankt voor jouw verjaardagscadeautje voor de stichting. We zullen zorgen dat het goed terecht komt.
Inmiddels hebben we een berichtje van Bluesky gekregen dat de fundering er al ligt en dat ze nu beginnen met de opbouw. Heel spannend.
We hebben een beetje planning gemaakt.
Nou ja, voor zover er een planning mogelijk is in Afrika, want het blijft natuurlijk een verrassing daar..
We komen op maandag 26 juli aan in Uganda en werken dan de eerste week. Eind van die week gaan we naar Jinja voor een paar dagen om de bruiloft van Suzan (uit Gemert) in haar weeshuis te vieren. We komen dan weer terug in Kampala en overnachten in het ICU guesthouse waar Sander van Zanten uit Nederland een auto voor ons geregeld heeft. Het is niet mogelijk om een auto te huren die je zelf kunt besturen (dat kan wel maar is nogal risicovol omdat het dan zonder een verzekering is). Dus we hebben een auto met chauffeur en een tent op dak. Ontzettend leuk denk ik, we gaan daar een weekje mee rondreizen en willen Cotfone bezoeken (ons mislukte project van de vorige keer) en verder gaan genieten van een paar wildparken. We leveren dan de auto weer in en blijven nog een nachtje in het guesthouse van Sander. Daarna gaan we met de postbus naar Gulu waar ik in april en mei 2009 heb gewerkt in Noord Uganda. Onderweg gaan we even op bezoek bij Jita een Nederlandse vrijwilligster waar ik de voorbereidingsweekenden mee heb gedaan voor ik vertrok in 2008. Zij is getrouwd met een Ugandees en heeft hier een bananenplantage opgezet. Als we daarvan terugkomen gaan we naar de Sese eilanden om nog even een paar dagen te genieten van deze tropische eilanden. Tussendoor hebben we nog wat daagjes Kampala gepland om nog met wat mensen af te spreken.
Best een leuk programma al zeg ik het zelf, maar…..het is en blijft Afrika dus nog maar even afwachten hoe het gaat lopen.
In ieder geval is de auto nu geregeld, en daar ben ik echt zeker van. We hebben niet zo’n goede ervaringen met autohuur maar deze keer gaat het lukken.
We hebben er helemaal zin in.
Dank jullie wel allemaal voor de interesse, kaartjes en kusjes, we gaan er weer iets moois van maken. Allemaal een fijne vakantie en we houden jullie op de hoogte.

• 24 Juli 2010 - 21:15

Perry:

Lieve Petra en Nico. Ik wens jullie een goede reis en wacht met spanning weer op jullie verhalen! Fijn dat jullie naast het werken en de werkbezoeken ook vakantiedagen hebben gepland! Geniet ervan! Liefs van Perry.

• 25 Juli 2010 - 14:26

Henriëtte De Sadelee:

Hoi Petra en Nico,
    Nogmaals een hele fijn tijd toegewenst en de groeten aan Suzan.
    Groetjes Henriëtte de Sadeleer en familie.

• 25 Juli 2010 - 16:18

Miranda:

Lieve Petra en Nico,

Waarschijnlijk zijn jullie nu nog aan het reizen. Een hele goede reis en ik kijk uit naar alle verhalen!

Liefs Miranda

• 25 Juli 2010 - 18:13

Nicolette:

Hallo Petra en Nico. Nog een beetje vanuit de Nijmeegse Vierdaagse roes, wens ik jullie een hele fijne reis toe. Pas goed op elkaar en jezelf en kom weer heelhuids terug. Liefs

• 26 Juli 2010 - 05:58

Lonneke:

Hallo Petra en Nico,

Geniet van jullie welverdiende (werk)vakantie. Ben benieuwd naar de verhalen en naar de vorderingen van de bouw.

Liefs Lonneke

• 26 Juli 2010 - 10:12

Anja Thielen:

Ik wens jullie een hele fijne reis!!!
    groetjes Anja

• 26 Juli 2010 - 17:16

Agnes:

Hoi, veel succes in Uganda met jullie werk en een fijne vakantie!
    Groetjes, Agnes & Joop

• 26 Juli 2010 - 19:38

Joyce:

hoi petra en nico

ik wems jullie weer een geweldige tijd daar!!!
    geniet na het harde werken daar ook van jullie vakantie!
    zal uit kijken naar jullie reisverslagen!

veel suc-6, groetjes en liefs joyce

• 27 Juli 2010 - 07:20

Gerdien Praagman:

ha petra en nico
    wat een geweldige reis hebben jullie gepland!
    ik hoop dat de plannen voor de school goed zullen lukken!
    ik ga zo nu en dan even kijken hoe alles verloopt en ben benieuwd naar jullie avonturen.
    anne jan zit met david en zijn ouders in engeland voor een harry potter/james bond reis . als hij terug is zal hij het vast erg leuk vinden om jullie te volgen op internet.
    ik hoop dat jullie tussen het werken door ook genieten van de geplande vakantie dagen, ... hoewel mogelijk is daar geen scheiding tussen te vinden. het lijkt me allemaal even boeiend.
    ik wens jullie inspirerende weken en veel mooie ontmoetingen en succes met het "werk"
    hartelijke groeten,
    gerdien