reis 2018-1- - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van petra peppel - WaarBenJij.nu reis 2018-1- - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van petra peppel - WaarBenJij.nu

reis 2018-1-

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg petra

12 Oktober 2018 | Oeganda, Entebbe

Koffers gepakt, ingecheckt en klaar voor vertrek.
Heb net nog een uitgebreide mail gekregen van Godwin, beheerder van Bluesky met een belangrijke mededeling:
De regering van Oeganda heeft besloten dat gebruik van social media, dus whatsapp, facebook insta enz. extra belast gaan worden. Dit kost 0,40 eurocent per dag en wordt automatisch afgeschreven van je beltegoed op je telefoon. Bij gebruik van een computer hoef je geen belasting te betalen.
Ook kun je niet meer bij kleine winkeltjes beltegoed kopen d.m. v. een "kraskaartje". Dus ook de kleine zelfstandigen zijn hier de dupe van.
Voor ons is dat nog allemaal wel te doen, we kopen voldoende beltegoed en we hebben natuurlijk een laptop bij.
Maar voor de bevolking waarbij iedereen een telefoon heeft, maar geen computer, is dit natuurlijk onbetaalbaar. Sinds internet voor iedereen te krijgen was, is de bevolking ook wat mondiger geworden en zien ze hoe het in de rest van de wereld gaat. En daar wordt nu door de regering van Oeganda een stokje voor gestoken. Ze hebben er ook voor gezorgd dat internet heel langzaam geworden is en je dus tijden moeten wachten op verbinding.
Hoezo democratie, ik kan hier zo boos om worden.
Maar dit mag de pret niet drukken, wij kunnen daar helaas niets aan veranderen en moeten ons schikken. That's Africa!!
We houden jullie op de hoogte......

• 12 Oktober 2018 - 20:01

Jita Veeman:

Ja, dat is heel goed van Godwin dat hij jullie hierover heeft geïnformeerd. Die tax is trouwens al maanden van kracht en heeft al heel wat verzet en demonstraties opgeleverd. Nu de wet op de beltax twee weken geleden officieel is aangenomen zijn de parlementsleden direct in actie gekomen, want zij willen natuurlijk wel weer een extra vergoeding toevoegen aan hun reeds enorme waslijst van vergoedingen, die ze maandelijks opstrijken. Je moet het lef maar hebben naar je burgers toe, die je dient te vertegenwoordigen. Helaas Petra moet je ook belasting betalen als je via je laptop of computer gebruik wilt maken van social media. We zijn het enige land in de hele wereld, kun je nagaan. Is hier zoveel gaande dit jaar in Uganda en het einde is nog lang niet in zicht.

Ik wens jullie een hele voorspoedige vlucht toe en veel succes en plezier bij Bluesky.
    Zie jullie dan over een week als we op safari gaan.

Safe journey and welcome back in Uganda.
    Jita

• 13 Oktober 2018 - 05:08

Camperman:

Ik hoop dat jullie je niet laten afleiden door de mafia-praktijken van deze regering. Hou het klein en richt je op de mensen die het waard zijn om jullie aandacht te krijgen. Heel veel plezier en ik volg jullie met veel belangstelling.

• 15 Oktober 2018 - 11:47

Perry :

Hallo Petra en Willemien. Ik hoop dat jullie een goede reis hebben gehad en nu volop genieten van het project Bluesy, waar je met recht trots op mag zijn! Fijne tijd nog daar en dadelijk op safari! Groetjes, Perry.

• 15 Oktober 2018 - 14:12

Gerrie:

Hoi dames.
    Fijn tijd toegewenst in jullie geliefde land
    Zal veel aan jullie denken

Dikke knuffel

• 17 Oktober 2018 - 07:37

Diny Louwers:

Hoi Willemien en Petra,

Hopelijk hebben jullie een fijne reis gehad, en gaat alles goed met jullie.
    Ik kijk graag uit naar het volgende reisverslag van jullie!

Veel plezier en geniet ervan.

Groetjes Diny

• 17 Oktober 2018 - 16:50

Tjeu Vinken:

Hallo Petra en Willemien
    Ik wens jullie een heel mooie tijd in Uganda en bij Bluesky.
    Jullie hebben iets geweldigs bereikt met dit projekt om ze helemaal onafhankelijk te laten zijn en dat ze nu zelfstandig verder kunnen. Wie had dat verwacht een aantal jaren geleden want het leek bijna onmogelijk. Maar met jullie inzet en ook zeker die van Godwin en zijn mensen is dit een heel mooi resultaat op een heel mooie plek. Jullie hebben een klein deel van de wereld aanzienlijk verbeterd en de mensen daar een betere toekomst gegeven
    Ik ben benieuwd naar de verdere verslagen.
    Groetjes Tjeu